full screen background image

Elin Lindahl Stenander #4

/ posted in Photoshoots

Nikon D60 + Nikkor 50mm f/1.4
@ 1/320s - f/3.2 - ISO 100

[Bilderna är klickbara!]

Vårkänslor med Alice

/ posted in Photoshoots

Tycker faktiskt det känns hiiimmla skönt ändå att komma tillbaka i rutinerna och även att komma tillbaka till bloggen! Känns som om jag har en massa att visa här i bloggen så det kommer troligtvis bli mer uppdateringar nu. Hoppas det gillaaas!

Hemma från Grannis

/ posted in Travels

Bilder från Thailand - 2010

Igår kväll kom jag hem från Gran Canaria och det har varit en underbar resa trots att vädret var DUMT de sista dagarna! Dessutom hände det som inte fick hända!! Jag packade ner min kamera(min D60) och testa den så att allt var i sin ordning. Men så får den inte plats i väskan så jag tar av batterigreppet och GLÖMMER BATTERIET I!! Så där satt jag sen med min kamera på flygplatsen med iiinget batteri, dog. Men tur att pappa i alla fall hade med sin lilla digitalkamera så det gick att ta kort. Bilder kan dyka upp längre fram.

Nu drar jag mot Gran Canaria!

/ posted in Travels


Foto: Alice med hjälp av mig

Nu så drar jag äntligen mot Gran Canaria, som jag har längtat alltså! Jag kommer vara borta i 1 vecka och kommer hem nästa onsdag. Har bestämt som jag brukar vid resor att inte ta med mig datorn och därför heller inte blogga. Jag tycker faktiskt man ska chilla och bara ta det lugnt på en utomlands-resa! Ni får ha det så bra här hemma i Sverige. Tänk bara att få sola och bada redan imorn!

Photoshoptips: Bild i text

/ posted in Photoshop


1. Börja med att öppna den bild du vill ha och lås sedan upp lagret genom att dubbelklicka på det lilla låset på lagret. Tryck sedan på OK.


2. Skriv sedan den text du vill ha och välj vilket typsnitt du vill ha. Tjock stil gör mer bild synlig.


3. Nu ska du byta plats på lagrena för att få bilden "över" texten. Dra bara det ena lagret över/under det andra. Markera sedan lagret med bilden genom att trycka på den och håll sedan in Ctr + alt + G.
4. Nu var det klart och du kan flytta runt bilden i texten genom att dra den runt med Move Tool.

Arber Azemi #2

/ posted in Photoshoots

Innan vi skulle fota så hade Arber själv ett förslag på att göra en sådan här bild vilket alltid är kul med små utmaningar! Så detta blev resultatet av hans förslag och jag är faktiskt riktigt nöjd! Skulle ni vela se hur jag har gjort bilden i ett tips-inlägg? :)

Hälsade på kattungarna igår

/ posted in Djur

Igår så åkte vi en tur till kusten där vi hälsade på dem goa kattungarna! Älskar mittenbilden när han kollar rakt in i kameran, haha. Längtar till man kan fota dem i gräset till sommaren!

Krokusar

/ posted in Nature


Herregud vilket fint väder det är ute! Solen verkligen steker och förut när jag kollade så var det 27 grader i solen! Studsmattan ställdes även ut igår och det är gööött! Imorn blir det fotografering med Alice igen!

Arber Azemi

/ posted in Photoshoots

Bilderna är från igår när jag som sagt fotade Arber. Idag så drog jag även ut och fotade Alice som ni sett i bloggen(eller den gamla) tidigare. Ska nog ut och fota med henne imorn igen fast i en annan miljö om det blir som tänkt. Ha en bra kväll alla!

Arber i Camera Raw

/ posted in Övriga motiv

Arber i Camera RAW

Sitter och har precis skickat iväg ett smakprov från fotograferingen till Arber(han jag fotade igår)! Nu ska jag bege mig ut mot stugan och hälsa på Virus kattungar. Chao!

Ekobutiken under uppbyggnad

/ posted in Life

Idag var det öppning av Trollhättans ekobutik, min mammas butik och det gick förvånansvärt bra första dagen. Det kom massa kunder och allt flöt på jättebra! Dessa bilder är från när butiken var under uppbyggnad och tänkte även slänga upp bilder från nu när den är klar men det kommer lite senare i veckan! Fotade även en kille idag och bilder kommer att komma!

Underbart med påsklov!

/ posted in Nature

Åh det är så underbart att det äntligen är påsklov nu! Något ännu mer underbart är att jag åker till Gran Canaria på onsdag och är där i 1 heeeel vecka! imorn är det öppning av mammas ekobutik så det ska fotas, kanske kommer upp på bloggen! Blir även en photoshoot imorn vilket ska bli kuuul!

Frågor om och kring nya kameran

/ posted in Frågor & svar

Amanda Jonsson: Hur har du haft råd med den? :D
Svar: Jag har bara sparat!

AMANDAFOTO♥: Hur länge har du sparat och hur har du sparat? :)
Svar: Jag vet inte riktigt hur länge jag har sparat faktiskt. Men jag har försökt spara så mycket som möjligt av mitt barnbidrag och inte köpt så mycket. Jag har sparat pengar sen jul också.

jennifer - photography: Gud så roligt med ny kamera, vad betalade du/ni för den? :)
Svar: Ja superkul verkligen! Jag har köpt den själv och har bara en liten del kvar att betala av pappa på den. Vet inte exakt vad den kostade, men kolla efter priser HÄR!

M E L L I I E E: Vilken kamera hade du förut? :)
Svar: Jag hade en Nikon D60, ni kan se hela min utrustning HÄR!

JENNIFERFOTON: När fick du din första systemkamera??
Svar: Jag fick min Nikon D60 sommaren 2009.


Om det är något du undrar över och vill att jag tar upp det i bloggen, ställ din fråga här i kommentarsfältet!

Lite mer snödroppar

/ posted in Nature

Ska alldeles strax sätta mig och plugga men innan det ska jag berätta att vi hade det tredje av fjärde nationella provet i engelska idag. Idag var det uppsats och har bara det muntliga kvar sen. Tyckte inte att det gick bra men är jätteglad att jag fick VG i hör- och läsförståelse eftersom engelska är det enda ämnet jag har G i. Hur gick det för er andra nior idag?

En regnig dag

/ posted in Nature

När man för första gången för iår cyklar till skolan så ska det såklart spöregna när man cyklar hem. Men det är väldigt skönt när man är hemma snabbt och får på sig sina hääärliga och sköööna mjukisbyxor, finns ju typ inget bättre! Gillar faktiskt redigeringen på dessa bilder även om det kanske är liite för mycket, eller vad tycker ni?










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE