full screen background image

Sommartider hej

/ posted in Allmänt

 
 
Ikväll är det dags för premiär. The very last one. 
Det kommer att sitta tre sorgsna tjejer i biosalongen när eftertexterna rullar och över ett årtionde av Tolkien-magi är förbi. När första LOTR-filmen kom ut startade en ny era av mitt liv. En era fylld av magi, som till en början viftades undan som "dagdrömmeri" och som ett sätt att "inte kunna leva i nuet". Men sedan The Hobbit hade premiär första gången har den där magin blivit till en stor del av mitt liv. Det är en verklighetsflykt, men också ett sätt att stressa ner, känna harmoni och sätta guldkant på tillvaron.
 
Från den här dagen får vi dra våra sagor vidare på egen hand och det har vi blivit bra på. Jag, Lovisa och Therese. Vi planerar Medeltidsveckan nästa år. Pratar om att elda ute i vintermörkret. Jag har äntligen bestämt mig för att gå med i bågskytteföreningen. Det skissas på nya sagokläder till mig och min pojkvän.
 
Jag är så glad för att detta är en del av mig. Och så ska det förbli.










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE