full screen background image

Årsresumé 2014

/ posted in Other

2014 har garanterat varit ett av de bästa åren i mitt liv, och det känns nästan lite tråkigt att gå över till ett nytt år eftersom det varit så jäkla bra! Men här är en sammanfattning av mitt 2014, och så får vi hoppas att 2015 blir lika bra!
 
 
Beskriv året med tre ord.
Underbart, galet, lyckligt
 
 
Vart reste du?
I maj var jag på studentresa i Cypern, Ayia Napa med de bästa. Hade verkligen en sån jäkla bra vecka och man kan nog inte peppa mer inför studenten än med att vara klar med allt i skolan samtidigt som man är utomlands och festar med kompisar.
 
I september var jag även i Sardinien i Italien och det var så himla härligt att komma iväg en vecka från att ha jobbat i princip hela sommaren. Vi var i Alghero där vi hyrde bil och åkte runt till fina platser, fotade massor och åt italiensk mat i den mysiga staden.
 
 
Vad var extra bra med året?
Att åka till Stockholm och gå på Avicii startade året på bästa sätt. Sen tiden från att allt plugg i skolan var klart till studenten och balen, garanterat några av de bästa dagarna i mitt liv. Åkte till Åstol med dom bästa och var med om det fränaste åskovädret någonsin, vi trodde att någon fotade med blixt utanför fönstret så vi gick ut för att kolla vad det var. När vi sedan följde det blinkande ljuset några hundra meter såg vi hur det blixtrade ut över havet medan det var stjärnklart över oss, det var verkligen häftigt eftersom det inte lät ett smack heller! Sen är jag glad att jag hade jobb året ut, att vi åkte till Sardinien med familjen och att jag firade in the nya året på bästa sätt, med dom bästa.
 

Vad var ditt bästa köp?
Min nya kamera Canon EOS 5D Mark III som jag älskar! Min Fujifilm Instax Mini 8 som jag förevigat många minnen med. Sen även Avicii och studentresan till Napa!
 
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Gick på konsert för första gången som var grymt. Åkte på studentresa, tog studenten och gick på bal med bästa baldejten. Kontaktade agenturer och har nu fotat modeller från Stockholmsgruppen, Modellink/Elite Stockholm och MIKAS. Började sommarjobba som vaktmästare, men fick förlängt och jobbar kvar än idag. Har heller inte varit i Sardinien tidigare.
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Den 23 Maj när det bar av för en grym vecka i Napa och den 5 Juni när jag tog studenten är nog datum jag aldrig kommer glömma!
 
 
Vilka låtar kommer påminna dig om 2014?
2014 har helt klart varit det året jag har lyssnat på mest musik och det är såå många låtar som jag kan förknippa med detta år. De låtar som jag dock tänker på först är David Guetta - Bad, tillsammans med mashupen Never Gonna Wake You Up - Avicii & Rick Astley, ahh herregud vilka minnen från Napa säger jag bara. Guy Sebastian - Like a Drum och Gazzo's remix av American Authors - Best Day Of My Life, som verkligen ger flashbacks från studenten när vi hoppade och dansade och bara var jävligt lyckliga på flaket. Jason Derulo - Wiggle, denna tar mig tillbaka till balen och alla härliga människor som var med och gjorde den till den bästa. Sen även Becky G - Shower och Ariana Grande - Break Free, som påminner mig om härliga sommardagar och -fester. 
 
Annan musik som jag förknippar med 2014 och sommaren är Ariana Grande - Problem, John De Sohn - Wild Roses, Thomas Stenström - Slå mig hårt i ansiktet, Martin Tungevaag - Wicked Wonderland, G.R.L. - Ugly Heart, ja det finns för många för att skriva ut alla här haha!
 
Största musikaliska upptäckten?
Den här är väldigt svår eftersom jag hittat så mycket ny musik men om jag inte bara måste välja en så skulle jag säga Martin Tungevaag, Ariana Grande, Calvin Harris och slutligen David Guetta som har växt i mina öron, haha.
 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Försöka göra mer spontana saker, dra ut på äventyr, fotografera mer och att ta vara på mer av sommaren!!
 
Vad är dina planer inför 2015?
Sicilien med familjen och summerburst, längtar ihjäl!!!
 
 
Här är mobildbilder från de bästa händelserna 2014!
Hoppas ni också har haft ett grymt bra år!






 6 COMMENTS

Fröken.A

Wow vilket härligt år du haft! :)

Svar: Haha ja det har det vekligen varit! :)
antonsfoto

2015-01-12 @ 06:51:42
URL: http://www.meningsfylleri.blogg.se
Josephine Einarsson

Jag ska också på Summerburst!! Ska bli så jäkla kul! Vilken stad ska du till? Jag ska till Göteborg :)

Svar: Vad roligt, jag ska också till Göteborg! :D
antonsfoto

2015-01-13 @ 21:57:42
URL: http://photomemorys.blogg.se/
Cassandra

Oj så fina bilder! Älskar bilden när blixten slår ner! :)

Svar: tack så mycket, kul att höra! :D
antonsfoto

2015-01-14 @ 17:09:46
URL: http://sensor.blogg.se
Agnes Olofsson

Du ta så sjukt bra bilder! :)

Svar: Tack så jättemycket! :)
antonsfoto

2015-01-17 @ 15:17:20
URL: http://agnesolofsson.blogg.se/
Anna ♥ FOTOMEDMERA - fotoblogg med inslag av musik, film, konst & vardag

Åh, jag och min pojkvän vill så gärna åka till Cypern. Vi har funderat på Ayia Napa, men vi är inga festpersoner, vi är inte där för att festa utan mer för att slappa och kanske fota fina saker, se sevärdheter osv. Tycker du att Ayia Napa är mer ett ställe att fara till för att festa eller passar det även oss som är lite mer "pensionäriga" och vill ta det lugnt och slappa? :) Haha!

2015-01-17 @ 15:17:29
URL: http://fotomedmera.blogg.se
Moa | hobbyfotograf

Jag hoppas att du börjar blogga bättre också. Haha. Du är verkligen grym!

2015-01-30 @ 16:25:40
URL: http://nouw.com/moahakansdotter


LEAVE A COMMENT



Name


Email (won't be published)


Website


Comment





© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE