full screen background image

Nikkor 50/1.4

/ posted in Utrustning

Idag kom äntligen ett kuvert på posten där det stod att mitt objektiv som jag beställt hade kommit. Det var nämligen slut i lager först så beställde det för ett litet tag sedan. Så nu ska jag ut och testa det någon dag när jag slutar skolan tidigt, längtar till det! Är så himla glad nu!

Hästbilder i motljus

/ posted in Djur

Nikon D60 + Tamron 28-75mm f/2.8

Plugg-blockerande katt

/ posted in Djur

Så här såg det ut nyss när jag tänkte sätta mig och ta tag i pluggandet. Som ni märkt så var jag tvungen att dokumentera händelsen och då förstår ni hur pluggandet gick...

Fotat hästar här på Hafsten

/ posted in Djur

Kom nyss in igen från att ha tagit en fotorunda här på Hafsten, fotade hästarna här runt om kring. Tycker faktiskt att det är ganska kul att fota hästar även om jag typ aldrig har gjort det förut. kanske blir lite mer till sommaren då jag kommer vara här en hel del. Nu blir det iaf mat!

Skapa en egen pensel i photoshop

/ posted in Photoshop

Videon är filmad i CamStudio och jag har använt mig av Photoshop CS5

Anna med hatten #2

/ posted in Photoshoots

Nu kommer alldeles strax pappa hit och hämtar mig och syrran för att åka vidare ut till stugan. Ska bli himla härligt att bada badtunna nu i kylan kan jag säga! Kanske någon som är avundsjuk?

Ett par frågor

/ posted in Frågor & svar

Olivia Olsson frågar: Hur mke kosta ditt 28-75?
Svar: Mitt objektiv Tamron 28-75/2.8 kostade ca 4000:-, köpte det hos fotokungen.

Alexandra frågar: Vad tänker du göra efter 9an? :)
Svar: Jag har ju många funderingar kring detta just nu när det snart är dags att välja och jag vet vad jag vill göra men inte helt vad jag ska välja. Men som det ser ut just nu så blir det media här i Trollhättan. Säger inte skola men hoppas att du fått svar på din fråga!


Om det är något du undrar över, ställ din fråga i kommentarsfältet!

Colorful #2

/ posted in Självporträtt

Nikon D60 + Tamron 28-75mm f/2.8

Anna med hatten

/ posted in Photoshoots

Här är Anna som jag fotograferade i helgen. Tycker det var kul att fota något som i efterhand inte ser ut som vinterbilder. Längtar så himla mycket till våren nu, och så klart så ska det snöa mera för det. Men någon gång borde det väl bli vår iaf!

Ny blogg, nya tag!

/ posted in Design

Nu känns det så himla bra att allting är klart! Hoppas nu bara att ni vill hänga på nu här med. Håller på att flytta över prenumeranterna men det kan ta ett tag, men ni kan ju alltid lägga till mig ändå HÄR. Så nu vill jag höra vad ni tycker om hela grejen att flytta och designen och så, vad tycker ni?

Följ min blogg med bloglovin

Colorful

/ posted in Självporträtt


Kom nyss hem från att ha fotat Anna och nu har jag precis ätit lite grann. Ska snart iväg på kalas till Emelie vilket ska bli kul, hon fyller år idag så ett stort grattis! Bilderna är från i veckan när jag tog lite självporträtt ute i trädgården. Ser typ ut som om jag dansar på den högra bilden, haha.

Självporträtt

/ posted in Självporträtt


Förut så var jag ute och tog lite självporträtt. Tror jag kommer göra det lite oftare för det är faktiskt väldigt kul. Nu äntligen så är det fredag och det är ju underbart. Har även börjat på en ny design men får se hur det blir, men den är även vårig. Ha en trevlig fredag!

Wintercold

/ posted in Photoshoots


Nikon D60 + Tamron 28-75mm f/2.8

Igår när vi fotade så var det verkligen iskalt ute. Så kylan ställde till det lite så fotograferingen blev inte särskilt lång, men några bilder blev iaf bra. Till helgen blir det en till photoshoot med lite annat tema och hoppas nu bara på bättre väder! Längtar till fredag imorn!

Dagens fråga!

/ posted in Frågor & svar


Dagens fråga är till för att ni ska kunna ställa frågor och få möjlighet att jag svarar på de i bloggen. Jag väljer ut en bra fråga lite då och då som jag besvarar.

Så om det är något du undrar över, ställ din fråga här i kommentarsfältet!

Min kamerautrustning

/ posted in Utrustning

Kamera
Nikon D300s + batterigrepp
Nikon D60 + batterigrepp (backup)

Objektiv
Nikkor 50mm f/1.4
Nikkor 50mm f/1.8 (backup)
Tamron 28-75mm f/2.8
Tamron 90mm f/2.8

Övrigt
Stativ - hamastar 62
Fjärrutlösare
Reflexskärm 110cm 5i1
Reflexskärm silver/vit 40cm
Reflexskärm silver/vit 56cm
Halvtonat rött filter
UV-filter, gråfilter, polarisationsfilter
Extra batterier & minneskort
 










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE