full screen background image

En fin vinterdag

/ posted in Life

 
Åkte till stan med fotoklassen och några skuggelever i torsdags för att fota lite gatufoto, och solen kom faktiskt fram precis när vi landade i stan haha. Ljuset var sjukt fint och det var helt klart en av dom finaste dagarna detta året. Tog även lite fler motljusbilder när solen gick ner som jag kanske visar någon dag. Ha det fint!

Between the trees

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4
 
Igår åkte jag, linnea och maja till stan för att fota lite bilder till vår uppgift på fotolektionen. Hittade några fina granar i en park vi gick till så linnea fick agera lite modell också, även fast det inte hade något med skolan att göra. Väldigt kul att fota spontana bilder bara sådär utan att ha något planerat, haha!

Beyond the sunset

/ posted in Allmänt

 
Kan nog inte sluta säga hur mycket jag längtar tillbaka till Egypten och hur mycket jag längtar till sommaren. Är så sjukt trött på att det blir mörkt så tidigt vilket jag säger i alla mina inlägg, haha. Dessa bilder är som sagt från Egypten och solnedgången var så himla fin där varje dag. 

At the farm

/ posted in Djur

 
Gick en kvällspromenad med min syster för några dagar sedan till en bondgård nära där jag bor och kameran följde självklart med. Det var väldigt fint med solen som gick ner men det var inte så mycker djur ute dock. Nu har inte solen visat sig på en vecka känns det som men får hoppas på att den gör det snart igen. Hoppas ni har ett bra lov!

Hurghada, oktober 2012

/ posted in Travels

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4
 
Åhhh hade helt glömt av alla bilder från Egypten för jag har faktiskt knappt visat några alls. Kan inte beskriva hur mycket jag längtar tillbaka nu när vädret är så mulet och deprimerande hela tiden här i Sverige. Vill ha sol och framför allt värme och jag tycker det har varit vinter tillräckligt länge nu haha. Känns iallafall bra att det blir ljusare för varje dag nu och det är väl bara att längta och kolla på gamla bilder tills våren faktiskt kommer! :)

Fyrverkerier

/ posted in Övriga motiv

Nikon D300s + Tamron 28-75mm f/2.8 + Stativ
 
Nyår spenderades hemma i år och det var helt okej. Hade knappt tänkt på att fota fyverkerierna men jag trotsade regnet och gick ut och fotade med stativet. Det gick inte så jättebra direkt och det kändes som att kameran skulle gå sönder av allt regn men men... det var kul iallafall!
 
Hoppas att ni alla hade en jättebra nyår och att 2013 blir ett bra år!










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE