full screen background image

Play a song

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Här är några bilder jag tog med Albin när jag träffade honom förra helgen. Han hade en idé att jag skulle fota honom vid vattnet med gitarren, tog cyklarna dit och resultatet blev mycket bättre än förväntat. Haha den nedersta bilden blev faktiskt grymt härlig och ni kan förvänta er fler bilder! Vad tycker ni? :)

Ciao!

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Hej igen! Är redan tillbaka för jag har fått tag i en sladd till datorn nu, så glad att det fixade sig så snabbt! Jag har dock fortfarande väldigt mycket i skolan och måste sätta fart med pluggandet nu. Jag ska försöka blogga så gott jag kan men skolan går ju som sagt före bloggen. Ciao!

Blåsippor

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Förra veckan var jag ute med en kompis och fotade honom vid vattnet med hans gitarr. Blev faktiskt riktigt bra bilder med snyggt ljus och så. Lägger upp dem första bilderna från det imorn så då får ni se resultatet. Åker även till stugan imorn och ska försöka fota en del, dock ska det blir dåligt väder så får se vad det kan bli! :)

Hej igen!

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Hej igen!
Känns som jag inte har bloggat på evigheter, fast en vecka är ju faktiskt ganska lång tid! Har haft så himla mycket i skolan med muntligt nationella och en hel del annat så har inte haft någon tid helt enkelt. Ska försöka få till mer bloggning även om jag har mycket i skolan nästa vecka också, har faktiskt en del bilder att visa. Ha det bra! :)

Rödtonat filter

/ posted in Fototips


Idag fick jag hem mitt halvtonade röda filter som jag vann i tävlingen jag var med i, tack till alla som röstade också! Var tvungen att gå ut och testa filtret och man kan få till häftiga och snygga effekter med det. Jag tänkte skriva en liten plus och minus-lista enligt vad jag tycker om filtret än så länge.

+ Det är inte så svårt att hitta fokus
+ Det är en snygg röd färg och effekten ser inte så tillgjord ut
+ Man kan vrida på filtret när man skruvat fast det
+ Effekten blir verkligare än om man skulle redigerat dit den

- Filtret mörkar ner bilderna ganska mycket
- Mer än halva filtret är rött vilket ger lite för mycket effekt ibland


Här är lite bilder jag var ute och tog tidigare idag!

Baked Alaska

/ posted in Mat & dryck


Har inte så mycket mer att säga än att detta förgyller min kväll. Detta är nog den godaste smaken på Ben & Jerry's för den blir inte för mycket efter en sked som dem flesta andra blir. Nu ska jag kolla tv och äta glass! Vilken smak gillar ni mest? :)

En regnig dag

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Idag har det regnat hela dagen och jag är fortfarande sjuk så jag har suttit inne nästan hela dagen. Var dock tvungen att gå ut och fota lite för att jag hade så tråkigt och fick allt några bra bilder! Funderar även nu på att göra om min design för att jag är grymt trött på denna och vill ha lite nytt. Vi får se hur det blir! :)

Från Linas rum

/ posted in Adventures


Här är lite bilder från Linas fina rum, inte för att man ser rummet så mycket men ändå. Blev sjuk när jag var i Skåne för alla andra var sjuka och smittade mig, men håller på att bli frisk nu iallafall. Har inte gått utanför dörren sen jag kom hem i lördags så imorn ska jag ut och fota om det blir fint väder och jag inte mår sämre. Ha en bra måndagskväll allihopa! :)

I Skåne

/ posted in Adventures

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Igår åkte jag till Skåne för första gången och har nu bosatt mig hos Lina med Towe och Felix. Trots tågförseningar kom jag hit levande iallafall och nu ska vi sticka iväg! Hörs senare, tjo! :)

Lite instagram

/ posted in Life


Här har ni lite fiiina bilder från min Instagram nummer 2 från de senaste veckorna. Har skaffat en instagram med iPhone-bilder nu också eftersom jag saknat det, haha!

Ni får gärna följa mig om ni vill, heter iallafall antonstenander :)

Studsmattan uppe!

/ posted in Life


Förra veckan när det var varmt och gött bestämde jag mig för att sätta upp studmattan själv. Haha det gick så dåligt i början då alla fjädrar blev ojämna och inte gick att få loss när jag skulle byta plats på dem. Mitt tålamod var såhäääär litet när jag fick ta loss allt och börja om men tillslut lyckades jag iallafall, tur det!

Är eran studsmatta också uppe? :)

Motljus i solnedgången

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Hallå! Har inte bloggat på några dagar för har inte blivit av bara! Är väldigt avundsjuk på dem flesta av alla er som har lov nu, men får som tur är lov om inte ens vecka nu. Känns väldigt välbehövligt för är så jäkla skoltrött och orkar inte med mer plugg. Bilderna är från förra helgen i stugan, ha en bra kväll! :)










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE