full screen background image

Katten Smilla

/ posted in Djur

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Träffade denna goa katten när vi gick i land på Grundsund som hette Smilla enligt hennes halsband. Herregud vad varmt det har varit ute de senaste dagarna. Nästan jobbigt varmt, speciellt på bussarna utan ac... Jaja, nu ska jag gå ut igen, ha de gött! :)

Emelies tatuering

/ posted in Photoshoots


För några veckor sedan gjorde min kompis Emelie sin första tatuering. Tycker den är jättefin och jag har velat fota den enda sedan hon gjorde den så här om dan blev det av. Tog bilderna när solen var på väg ner så ljuset låg väldigt fint och jag tog en hel del bilder som jag nog kommer visa. Ha det fint! :)

Mer körsbärsblommor

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Grundsund

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Saknar redan den här dagen så himla mycket då vi åkte till grundsund. Att åka båt i fint väder och gå i land på någon fin ö är så himla somrigt och härligt. Det är väldigt rolgit att ta kort på allt runnt om sig och upptäcka nya fina ställen. Kommer nog många sånna dagar till sommaren, nu kan vi även sova i den nya båten vilket är toppen! Längtar sååå mycket till sommarlovet nu, hoppas tiden går fort nu det sista!

A heart of gold

/ posted in Övriga motiv


Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

En bild som jag satte ihop från igår. Tycker ljuset blev väldigt fint och färgerna också! Vad tycker ni? :)

Båtpremiär

/ posted in Life


Idag så bestämde vi oss för att göra ett första åk i båten som vi sjösatte i veckan. Det blåste en hel del men vädret blev finare med tiden och när vi kom fram till Grundsund där vi gick i land var vädret toppen. Det är så himla fint där så jag tog bilder på allt kändes det som, får nog dela in bildern i olika inlägg! Ha det fint :)

Finaste syrran #2

/ posted in Photoshoots


Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Ute i stugan

/ posted in Nature



Nikon D300s + Tamron 90mm f/2.8

Har äntligen kommit ut till stugan som är mitt favoritställe. Så fint och skönt att komma hit varje gång, speciellt nu på våren och sommaren! Idag hade jag några nationella prov som gick skit men känns skönt att långhelgen har startat nu iallafall. Tror det kommer bli en riktigt bra helg, nu ligger båten nere vid bryggan också, toppen!

Vårkväll

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Älskar verkligen att spontanfota på varma vårkvällar då solen går ner...

Ny i samlingen

/ posted in Produktfoto


Idag fick jag syn på den här gamla kameran när jag kom hem som är min morfars gamla. Tycker den är väldigt snygg med blixten till så nu är den ett tillskott i samlingen. Skulle vara kul att testa fota analogt och få se resultatet, hoppas bara den funkar! :)

Blått i naturen

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Lite fler bilder från fotopromenaden för ett par veckor sedan. Just nu regnar det hela dagarna men livet känns inte så trist för det. Blir ju fatiskt helg på onsdag denna veckan vilket känns så himla skönt, då ska vi lägga i båten och massa annat. Ha det bäst!

Jump and freeze

/ posted in Övriga motiv


Vita körsbärsblommor

/ posted in Nature

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Har precis varit ute medans solen gått ner och fotat massa bilder med syrran, kommer nog lägga ut en del på min andra instagram(antonsfoto) där jag lägger ut lite fler bilder som kanske inte passar in här på bloggen! Men har massa bilder att blogga med nu känner jag så förvänta er bättre uppdatering! :D

Bakat muffins

/ posted in Mat & dryck


Blev bak av kladdmuffins när jag kom hem efter skolan idag. Innan man bakar tror man alltid att det ska vara så gott men sen är det inte så gott som man tänkt sig ändå, iallafall är det så för mig. Jaja, får väl börja träna snart så jag inte blir allt för fet haha. Grymt skönt att det är helg nu och veckan har gått väldigt fort. I helgen blir det övningskörning och städning, ha det gött!

Louise Linderoth

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

I helgen fotade jag min "extrasyster" Louise i hennes fina egensydda balklänning, så duktig är hon! Har verkligen fått tillbaka fotosuget och vill bara fota massa porträtt ute nu. Synd att det regnar för tillfället bara, får se om det kanske blir något till helgen. Ha det bra allihopa! :)










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE