full screen background image

Bubbles

/ posted in Övriga motiv

 
Igårkväll gick jag och syrran ut och fotade såpbubblor i solnedgången. Det var väldigt svårt att hitta fokus eftersom dem rör sig väldigt snabbt, men flera bilder blev riktigt bra och jag tycker reflektionerna blir väldigt häftiga i såpbubblor. Det skulle vara kul att testa fota bubblor ihop med en porträttfotografering någon gång. Vi hörs senare! :)

Bilder från klassens dag

/ posted in Adventures

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4
 
Här är lite blandade bilder från klassens dag vi hade innan vi slutade skolan som jag har sagt att jag ska visa. Nu ska jag gå iväg till kattungarna och se om dem öppnat ögonen, dem är faktiskt en vecka gamla idag! Kameran hänger nog med, vi hörs :)

Tillbaka i stugan

/ posted in Life

Från Instagram @antonstenander
 
Nu är jag hemma från ett par grymt bra dagar i båten. Vi har åkt runt till olika öar, ätit glass, gått kvällspromenader med syrran, spelat kort och bara haft det skönt. Känner mig helt bränd i ansiktet och efter en väldigt skön dush ska jag ut i det härliga vädret igen. Hoppas ni har det lika gött som jag :)

Karuseller från Liseberg

/ posted in Adventures

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4 
 
Jag blev nästan förvånad över att jag tog så många bilder när jag var på Liseberg för det kändes som vi hade fullt upp med att åka alla karuseller hela tiden. Längtar redan tillbaka väldigt mycket och jag hoppas jag kommer dit fler gånger i sommar. Några bilder är även tagna från Flumride, grymt bra att åka den som en fotorunda! 

Ut med båten

/ posted in Nature

 
Nu åker vi ut med båten och sover i den till imorn. Vi får se vart vi landar men jag kommer nog mest gå runt och fota det mesta, haha. Vädret kan inte vara bättre en sån här dag så det kommer nog bli väldigt härligt ute på sjön. Jag har tidsinställt ett inlägg till imorn så att det inte står tomt här, hej så länge! :)

En dag på Liseberg

/ posted in Adventures

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4
 
Här är bilder från i torsdags när jag var på Liseberg med Amanda och Ellen. Vi hade det grymt bra, vädret kunde inte bli bättre och det var nästan inga köer! Det var första gången jag tog med mig kameran runt på Liseberg och det var det värt, tog även kort i Flumride vilket var kul. Jag tog även en del kort på karusellerna som jag visar någon annan dag! :)

Kattungar igen

/ posted in Djur

 
Okej, ni kanske förväntade er något stort nu men det var detta jag tänkte berätta. Att våra grannars katt här i stugan har fått kattungar i år igen, så himla roligt. Kunde inte passa bättre nu när vi ska vara här en längre tid och de är bara 4 dagar gamla. Längtar tills ögonen öppnar sig oh man kan knäppa fina bilder på dem ute!

Midsommar och sånt

/ posted in Life

 
Hej igen, det har stått tomt här i ett par dagar för att jag verkligen inte har haft tid. Det har varit midsommarfiranden och jag har tagit massvis med kort som ni ska få se. Har även hänt en väldigt rolig grej som ni får reda på ikväll, ska dit nu och ta lite kort. Ha det bäst! :)

Drar mot Liseberg

/ posted in Adventures

Bilder från min iPhone 2011!
 
Nu drar jag, Amanda och Ellen till Liseberg för första gången i år. Ska bli så grymt roligt vilket det alltid är och kameran följer även med. Är så jäkla taggad på att åka allt och bara springa fram och tillbaka för det blir man aldrig för stor för. Nu kööör vi, hej dååå! ♥

Grillkväll med vänner

/ posted in Life


Här är lite blandade bilder från kvällen igår då jag täffade lite gamla klasskompisar och grillade osv. Det var mycket trevligt, den andra bilden bjuder Cecilia och Matilda på haha... Nu måste jag skynda mig för att sedan dra till gymmet, japp ni hörde rätt. Ha det gött! :)

Sommarlov

/ posted in Nature


Vill göra så mycket på sommarlovet och speciellt resa men kommer nog inte bli någon resa utomlands iallafall. Vill bara iväg och fota, upptäcka fina ställen och andra miljöer och bara åka iväg. Blir väl några turer genom Sveriga iallafall, hoppas även det blir någon tur till Stockholm men det får vi se.

Övningskörning i regn

/ posted in Nature


Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Jag har börjat övningsköra en hel del den senaste tiden och det är grymt roligt! Förra veckan tog jag med mig kameran för att jag alltid blir arg på mig själv när jag lämnat den hemma och vi åker förbi fina platser osv. Jag stannade till vid detta fina stället för att fota lite och gick bort mot hästarna för att fota dem. Jag ska tillägga att det nästan var öde runt om och när jag kollar bort mot huset som troligen var ägarnas så ser jag att dem står och kollar på mig. Alltså dem stog till och med med kikare hahaha... Dem trodde väl antagligen att jag skulle skjuta hästarna eller nåt och såg väl inte att jag höll en kamera i handen. Sedan småsprang jag mot bilen och åkte iväg snabbt!

Klassens dag

/ posted in Adventures


Dagen innan vi slutade skolan så hade vi "klassens dag" så vi gick till slussarna och fikade, körde charader och fotade haha. Det var trevligt och vi var bara i skolan i nån timme så det var gött. Känns så sjukt att det är sommarlov nu och att man inte ska till skolan imorn när det är måndag. Så himla skönt, hoppas lovet blir grymt! :)

Nytt på bloggen

/ posted in Design

Bilden i menyn har Maja tagit!

Nu är jag tillbaka igen och jag har massa bilder på lager. Har även en ny och vårig design som jag gjort under tiden jag varit borta, grundad på min gamla design och även med lite inspo från Lina och Amanda. Hope you like it! :)


Vad tycker ni?

Lilla Molly

/ posted in Djur

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4

Var hos mina kusiner idag för att Emma har fyllt år. Dem skaffade hund för en vecka sedan så jag passade på att ta med mig kameran för att försöka ta några kort på Molly som hon heter. Fick några fina foton precis innan vi skulle åka hem för det var typ enda stunden hon faktiskt låg still, haha. Ha det fint! :)










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE