full screen background image

Winter wonderland

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4
 
Igår var jag ute och fotade med Elin. Det var så kallt så vi fotade bara en kort stund men jag tycker att bilderna blev ganska bra ändå. Funderar på att kanske göra en årsresumé men jag får se hur det blir. Hoppas ni alla får en bra nyårsafton så hörs vi igen 2013!

Just like magic

/ posted in Övriga motiv

Ute på hal is

/ posted in Life

 
Idag så åkte jag och pappa iväg med bilen för att sedan stanna och gå en liten fotopromenad ut till hjälmaren här i örebro. Solen gick ner medan vi var där så ljuset var himla fint. Alla runt oss åkte skridskor och jag gick mest och var rädd för att ramla och spräcka kameran, haha. Tur att jag klarade mig och även fick med mig lite bilder hem!

Through my instagram

/ posted in Life

 
Här är lite bilder från min instagram dom senaste veckorna då jag uppdaterat lite dåligt. Om ni vill följa mig där så heter jag @antonstenander. Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera men glömmer av den ibland hehe. Hoppas iallafall att ni har ett bra jullov så hörs vi väl förhoppningsvis snart igen!

Winter cold

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50m f/1.4 l 1/320 sekunder, f/1.4, ISO 200

Stressigt inför jul

/ posted in Life

 
Igår slutade jag äntligen skolan och det ska bli så sjukt skönt med jullov nu. Åkte och skulle handla julklappar igår men köpte ingenting utan åt bara istället, haha. Nu har jag istället panik för att julafton är om två dagar och jag inte ens köpt hälften av alla julklapparna än. Men ska ut och leta om en stund igen och förhoppnngsvis hitta något. Hoppas ni har en bra start på lovet och inte är lika stressade som jag!

Fototorsdag

/ posted in Life

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4
 
Idag var det sista riktiga skoldagen och torsdagar betyder foto hela dagen. Vi håller på med fotohistoria just nu och gick seriöst typ några mil idag för att fota till det, men resultatet blev riktigt dåligt. Eftersom vi gick så långt var vi bara omotiverade till att fota till projektet men knäppte lite andra bilder iallafall. Lite fler bilder får ni se senare!

Julkänslor

/ posted in Life

 
I helgen när jag var hos pappa köpte vi gran och pyntade den. Jag köpte även julklappar som jag sagt, åt pepparkakor, drack julmust och gick på stan i kvällsbelysningen. Så mycket julkänsla men mitt i allt ska snön så klart börja töa bort bara för julen närmar sig. Hoppas verkligen att det hinner komma mer snö innan julafton iallafall!
 
Har ni snö hos er? :)

Beach blonde

/ posted in Photoshoots

Nikon D300s + Nikkor 50mm f/1.4
 
Jag är så grymt taggad på att fota mer 2013 än vad jag gjort något annat år. Är så sugen på att fota mer modefotografering och våga mer. Längtar verkligen till det blir nytt år och för en gångs skull så ska jag ha nyårslöften och verkligen försöka följa dom. Det är det bara 15 dagar kvar till nytt år nu, sjukt!

Into the forest

/ posted in Nature

 
Det är så roligt att jag har varit på blogg.se:s startsida två gånger nu på kort tid. Vet inte vad som hänt riktigt men blir så glad! Är för övrig kvar uppe i Örebro och åker hem imorn. Det har vräkt ner snö hela dagen och jag har äntligen köpt mina första julklappar haha. Imorn ska vi pynta granen och baka julgodis och nu måste jag faktiskt sova, ha det bra!

A kind of magic

/ posted in Allmänt

 
Köpte några blomkulor för länge sedan för att jag just ville testa att fota och se hur dom blev. Dom var jättesmå från början men efter att ha legat i vatten under natten så blev dom såhär. Ljuset var grymt fint den morgonen så jag knäppte av en del bilder och såhär blev det. Tycker att speglingen blev väldigt snygg och även bokehn.
 
Imorgon åker jag till pappa i Örebro och då hoppas jag på att jag får tid till att fota. Ha det bra!

Vinterkylan

/ posted in Nature

 
Lite bortslösad tid i kylan...
För någon vecka sedan var jag ute och skulle ta bilder i det fina ljuset. Jag tog med mig stativet och bokstavligt kröp runt på marken för att hitta bra vinklar. Dock blev alla bilder dåliga och solen försvann nästan hela tiden, och eftersom jag inte har en färrutlösare så blir allting så svårt. Dessa bilder var dom enda som var något att ha och jag tog dom i sista minuten innan jag gick in, kändes inte så värt att vara ute i nästan en timma för det... haha.
 
Är grymt fotosugen så ska försöka fota en hel del i helgen och hoppas på lite bättre tur än när jag fotade denna gången, haha!

Ute bland snön

/ posted in Djur

 
 
Snön är det bästa som finns just nu och vintern är så mycket bättre än jag förväntat mig. Skulle nästan kunna tro att det är en meter snö här nu men jag vill ha mer ändå, det är så fint när alla träd är täckta och vägarna inte längre är gråa. Att det är ljusare ute på kvällarna är också ett stort plus eftersom man knappt kan se ut genom fönstret annars. Mina katter är galna och så fort man kastar lite snö mot dem så flyger de en meter upp i luften, haha.
 
Nu ska jag kolla julkalendern på datorn eftersom jag fortfarande känner mig som ett barn, ha det fint! :)

Ny design igen

/ posted in Design

 
Jag antar att ni tycker jag är sjukt jobbig nu men jag har faktiskt fixat ihop en ny design igen. Det kändes bara så fel på något sätt och jag blev inte inspirerad till att blogga eftersom jag inte trivdes med min design. Så nu är den lite likare dem designerna jag hade förr och jag hoppas ni kommer gilla det också. Min header är inspirerad av Linafoto.
 
Om något ser konstigt ut så säg till.
Tryck f5 för att uppdatera!

Life goes on

/ posted in Photoshoots

 
Nu har det dröjt ännu en vecka sedan jag bloggade sist och vet inte riktigt varför. Sedan dess har det kommit massa snö och allt är så himla juligt nu. Tror detta är första gången på flera år som jag inte postat ett inlägg första advent, haha! Men ja, här är lite bilder från i somras och samtidigt som jag vill ha jul vill jag även så gärna ha sommar för att fota så mycket mer än vad jag gör nu på vintern. Längtar mest till när det är ljust nästan dygnet runt för det är så himla skönt.










© 2015 ANTON STENANDER
CONTACT ME HERE